Curs 23/24


Ingrid Agud Morell és professora del Departament de Teories de l’Educació i Pedagogia Social de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Imparteix docència en el Grau d’Estudis Socioculturals de Gènere, Grau en Educació Primària, Màster en Investigació Educativa i Programa de Doctorat en Educació i dirigeix diverses tesis de màster i doctorat. És coordinadora del Grup d’Educació i Gènere de la Facultat d’Educació i integrant del grup de recerca atlas – Interseccions Crítiques en Educació, on ha liderat i participat en projectes competitius nacionals i internacionals.

Actualment, ocupa el càrrec de Responsable de Polítiques d’ Igualtat de la Facultat de ciències de l’Educació i representa la Universitat Autònoma de Barcelona a l’Institut d’ Estudis de Gènere de Catalunya. La seva recerca se centra en les desigualtats educatives, particularment en les interseccions de gènere, sexualitat, edat i origen, emmarcada dins de les teories educatives de la pedagogia feminista crítica, els estudis de gènere i la teoria queer. Utilitza enfocaments de recerca-acció-participativa-feminista i estratègies qualitatives, etnogràfiques i col·laboratives no adultes-cèntriques.

www.projectehebe.com/equip/agud-morell-ingrid/


És doctor en biologia i professor i investigador de la secció de Genètica Biomèdica, Evolutiva i del Desenvolupament de la Universitat de Barcelona. Des d’octubre del 2019, dirigeix la Càtedra de Neuroeducació UB-EDU1st, la primera a tot el món que es dedica exclusivament a aquesta temàtica. La seva trajectòria professional i acadèmica s’ha desenvolupat principalment a Barcelona, centrada en la genètica del desenvolupament i la neurociència, i la relació amb el comportament humà, especialment durant els processos d’aprenentatge. També he estat investigador a la Universitat d’Oxford, i he fet estades a l’European Molecular Biology Laboratory de Heidelberg, a Alemanya, a la Universitat d’Innsbruck, a Àustria, i al Cold Spring Harbour Laboratory de Nova York.

www.ub.edu/neuroedu/david-bueno


Doctora en Educació amb menció internacional, Llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona, i en Finances i Dret Internacional per la Fachhochschule Frankfurt am Main (Alemanya). Actualment compagina la docència de literatura per a les primeres edats als Grau d’Educació Infantil de la UAB amb la tasca de professora i cordinadora del màster Erasmus Mundus en Children’s Literature, Media and Culture i del Curs online en Llibres i Literatura Infantil. També treballa com a docent a la Université de Nantes (França) i és membre del Consell de redacció de la revista Faristol del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil, membre de la Junta Rectora de Nantes Livres Jeunes, membre de la Junta Rectora de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, i participa en el Grup de Treball per a l’Educació Literària Infantil “Art i Literatura” d’aquesta mateixa associació. Les seves línies d’investigació engloben la literatura infantil (0–8 anys ) i la literatura infantil digital.

https://gretel.cat/membres/cristina-correro/


Llicenciada en física i doctora en didàctica de les Ciències. Actualment treballa com a professora agregada a la Facultat de Ciències de l’Educació (UAB). Com a professora universitària fa docència de formació inicial per a professorat de primària i secundària en els nivells de grau i màster, respectivament. A més, és la directora del CRECIM (Centre de Recerca en Ciències i Educació Matemàtica) i cap de la Unitat d’Educació Científica del Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències, des del 2015. Des del començament de la seva carrera el 2000, ha participat en més de 20 projectes d’investigació.

https://dignacouso.me


Jaume Funes és psicòleg, educador i periodista. Bona part de la seva vida professional ha transcorregut dedica-da al món dels adolescents i joves i a les seves dificultats socials. Al seu perfil de Twitter diu que forma part de la minoria que pensa en silenci, accepta viure en la comple-xitat i no l’importa fer-se preguntes. Ha publicat diversitat d’obres. L’última, “Estima’m… però vull saber-ne més”.

https://jaumefunes.com


És vicerector de Relacions Institucionals, doctor en Ciències de l’Educació i professor titular d’Orientació Professional del Departament de Pedagogia Aplicada a la UAB. Ha estat docent a Pedagogia, Psicopedagogia i Educació Social, al màster en Formació del Professorat de Secundària i al màster en Psicopedagogia. També ha estat membre del Consell Escolar de Catalunya com a professional de reconegut prestigi en el camp de l’educació i col·labora amb diverses institucions, com ara els departaments d’Ensenyament i de Justícia de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, diverses administracions locals i la Fundació Jaume Bofill, i en nombrosos centres educatius d’educació primària i secundària, entre d’altres. També és autor del llibre “Què vols ser? Orientació amb jojes per a un futur verd i compromès”.

Màrius Martínez (UAB)


Neuroeducadora Educadora Emocional i Gimnasia Emocional. Professora associada a la UManresa. Presidenta de l’entitat L’Associació de Recerca Cultural i Socioeducativa ARCS que acompanya joves en situació de risc. L’any 2000 es va endinsar en l’educació emocional. Els primers tallers de Gimnàstica Emocional que va impartir daten del 2005. L’animació, l’educació social, l’educació emocional i la neuroeducació, després de la meva família, són les seves passions. A més, és llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, Educadora Social, Màster en Educació Emocional i Benestar, i Màster en Neuroeducació. Experta en el treball de l’autoestima des de la Psicologia Positiva. Formada en Artteràpia i Risoteràpia i en diverses disciplines artístiques.

​https://www.gimnasticaemocional.com (Maria Navarrete)


Miquel Àngel Prats és professor titular de Tecnologia Educativa i investigador responsable de la línia eduTIC del Grup de recerca consolidat PSiTIC (Pedagogia, Societat, Innovació i TIC) de la FPCEE Blanquerna de la Universitat Ramon Llull. L’any 2020, va ser guardonat amb el XXXè Premi Joan Profitós d’Assaig Pedagògic amb l’obra: “10 lliçons per a un ús ètic, saludable i responsable de les tecnologies digitals”.

www.prats.cat